Nasze licea (Wrocław, Poznań i Rybnik) wraz z 50 szkołami urszulańskimi z całego świata. 100 uczniów, 18 krajów, 50 szkół, uczestniczą w międzynarodowym projekcie Ursuline Global Education.
Koncepcja projektu powstała z inspiracji wystąpienia Papieża Franciszka, który rok temu wezwał do ponownej refleksji na temat edukacji, w duchu braterstwa, pokoju i sprawiedliwości, a którego główne postulaty zostały zawarte w dokumencie Global Compact On Education – Instrumentum Laboris.
Nasze licea z radością podjęły się wyzwania uczestnictwa w projekcie i zgłosiły szkoły do współpracy. W pierwszym etapie należało przygotować krótki materiał o społeczności szkolnej, adresowany do wszystkich uczestników projektu:
#urszu Wroclaw presentation>>>
Spotkanie wszystkich szkół miało miejsce 15 października. Konferencja składała się z dwóch części: w pierwszej, ogólnej, głos zabrała z Rzymu s. Sue Flood OSU (Matka Generalna), która powitała uczestników spotkania i skierowała do nich słowo wprowadzające do wspólnego projektu:
Po tym był czas na krótką modlitwę – „Ojcze nasz” w językach uczniów biorących udział w projekcie (przygotowaną przez szkołę w Londynie) oraz piosenkę „Insieme”:
Ursuline Global Education International Prayer By Julia Waters>>>
W drugiej części międzynarodowa społeczność udała się do 12 grup, gdzie pod przewodnictwem prowadzących nauczycieli młodzież rozmawiała o problemach współczesnego świata. Nasze liceum współpracowało z 4 szkołami: Ursuline High School Wimbledon z Wielkiej Brytanii, College Sainte Ursule z Senegalu, Academy of Mount St. Ursula z USA i Academia Merici z Wenezueli. Co ważne, w następstwie spotkania sprzed tygodnia nasi uczniowie będą realizować wspólny projekt właśnie z tymi szkołami. Spotkania robocze będą odbywać się online, raz miesiącu – pierwsze już w listopadzie.
Na bieżąco można śledzić postępowania naszych uczniów na stronie:
W Niedzielę Palmową Kościół daje nam do medytacji cztery wyjątkowe teksty: opis triumfalnego wjazdu Jezusa do Jerozolimy (Mt 21, 1-11), proroczy fragment z Izajasza (Iz 50,4–7), hymn o uniżeniu Chrystusa z Listu do Filipian (Flp 2,6–11) oraz opowiadanie o Męce Pańskiej według św. Łukasza (Łk 22,14 – 23,56). Każdy z tych tekstów nosi w sobie głęboki ładunek symboliczny i teologiczny – zwłaszcza, gdy spojrzymy na nie w świetle oryginalnych języków Biblii.
Wiernie i radośnie
trwajcie w rozpoczętym dziele.
św. Aniela Merici